FANDOM

GRATUÏT Edit

"Gratuït"... Aquesta paraula que tant hem sentit últimament... Molts hem pensat diverses coses d'ella. Una paraula gran i terrible. Terrible, sí, però gran. O sigui, si un venedor de La República de Plató està tant arruinat que no pot ni demanar crèdit decideix regalar de forma "gratuïta" els seus llibres, ni fiar-vos-en. S'ha de ser molt boig per fer una cosa així, a menys que hi hagi màgia pel mig. I la màgia és la següent: el llibre te l'enviem a casa, per suposat, tu pagaràs cinc euros de despesses d'enviament, però clar, el llibre és gratuït. Tu, que hi veus marro, decideixes pagar directament la oficina de correus per que ho faci, i ella encantada. Resultat: 500 persones reben el llibre de forma gratuïta, però Déu Meu, cada un paga cinc euros que no són res beneficiant a correus, que rep 2500 euros. El botiguer, acaba de perdre cinc-cents llibres de la República de Plató signats per l'autor, i està tant acabat que no es pot menjar les sabates per que les ha cedit al seu banquer.

LA MÀGIA POTÀGIA

Molt fàcil. Abans de que el bon venedor rebés un atac de demència, diu al senyor Correus: -Senyor Correu, senyor Correu, miri, jo munto un negoci, faig que la gent rebi a casa els meus llibres, pagant-vos a vosaltres cinc euros per transport. Llavors, deu cèntims que són els habituals van a parar a despesses de transport, tres amb noranta us el quedeu vosaltres, i jo em quedo un euro per cada un, o sigui, el 20%. OKi? I així va tot. Si mai us diuen: -M'he tornat boig i he decidit regalar-te una pleixteixon sis, tu has de dir: - I on carai hi diu que el transport és gratis?

Aquest breu exemple explica moltes coses, i si no us ha aclarat dubtes, ho resumeixo:

APARENTMENT ÉS OR...! El boig del venedor perd l'equivalent a cinc-centes repúbliques de Plató. L'anormal del senyor Correu rep 2500 euros trincu trincu! La gent racional perd cinc euros per cap.

PERÒ NO TOT EL QUE LLUEIX HO ÉS! El senyor Ara Ja No És Tant Boig del venedor guanya 500 euros que d'altra banda no hauria guanyat mai. El Ja No Tant Anormal senyor Correu guanya 2000 euros trincu trincu. La gent racional perd cinc euros per cap.

Aquest article parla bastant per si sol, si em permeteu opinar.